GEN 22561 EAN: 4260036255614 |
4.11.2022 |

Grenzschatten (2004/2010) |
|
6 Lieder nach Gedichten von Katerina Rudenková aus … nicht nötig, mich zu besuchen |
|
I |
 |
II Ich schlafe ein |
 |
III Mnichovo Hradište bei Nacht |
 |
IV |
 |
V Grenzschatten |
 |
VI |
 |
Sargon (2001) |
|
5 Lieder nach Gedichten von Sargon Boulus für Mezzosopran und Klavier aus Zeugen am Ufer |
|
Das Lied des Flughuhns |
 |
Anmerkung eines Reisenden |
 |
Ein Henker |
 |
Das Kind hinter der Mauer |
 |
Eine Geschichte |
 |
Nietzsche-Sentenzen (2019) |
|
11 Sentenzen aus Friedrich Nietzsches Also sprach Zarathustra für Bariton und Klavier |
|
I |
 |
II |
 |
III |
 |
IV |
 |
V |
 |
VI |
 |
VII |
 |
VIII |
 |
IX |
 |
X |
 |
XI |
 |
Stille Reflexionen (2002) |
|
nach Gedichten von Hermann Hesse für mittlere Stimme und Klavier |
|
Irgendwo |
 |
Aus „Hermann Lauscher“ |
 |
Eingeschneit (2012) |
|
nach einem Gedichtzyklus von Kevin Perryman für Bariton und Klavier |
|
I Vorher |
 |
II Traum |
 |
III Endmoräne |
 |
IV Auseinander |
 |
V Hoffnung |
 |
VI Firnfeld |
 |
VII Teppich |
 |
VIII Lichteinfall |
 |
IX Eingeschneit |
 |
X Frühling |
 |
|
|
|
Lieder by Christian FP Kram
Mareike Schellenberger, Mezzosoprano Christopher Jung, Baritone Jan Roelof Wolthuis, Piano Olivier Lechardeur, Piano Christian FP Kram, Composer
In stock, shipping in 1-2 days.
We offer free shipping!
Please read our General Terms and Conditions and Privacy Statement carefully.
  

Composer Christian FP Kram devotes himself to an almost forgotten genre. He writes piano lieder – intimate, lyrical, pointed miniatures of text and music. Mareike Schellenberger (mezzo-soprano) and Christopher Jung (baritone), as well as the pianists Jan Roelof Wolthuis and Olivier Lechardeur, present five of his song cycles, almost all of which are world premiere recordings on a new GENUIN CD. Among them are songs based on texts by Hermann Hesse, Friedrich Nietzsche, Sargon Boulus, Katerĭna Rudčenková and Kevin Perryman. Kram's songs are fascinating soundscapes: compositionally differentiated, but always in their creator's original and concise musical language.

|
|