The trio sixty1strings is indeed a unique ensemble! On their GENUIN CD Ambarabà, the three young musicians Ekaterina Solovey (mandolin), Negin Habibi (guitar), and Konstanze Kuß (harp), explore a whole cosmos of sound that ranges from baroque structures to folkloristic and impressionistic spheres. The program includes the only original work for the instrumentation by Hans-Werner Henze and transcriptions of Debussy, Ginastera, Rodrigo, and Micheev. The works, however, receive no new attire; instead, they allow let their original garments to shine in an entirely new and special way. The album thereby pays homage to the beauty of the three instruments, which we rediscover in an excitingly evocative manner.
ouverture
Fasziniert lauscht man bereits dem ersten Stück, Aquarium aus Camille Saint-Saëns Karneval der Tiere. Nie zuvor waren die Bahnen, die die Fische durch das Wasser ziehen, derart wasserklar zu hören … Musiziert wird gleichberechtigt; jedes der Instrumente kommt auf dem Album bestens zur Geltung, und jede der drei Virtuosinnen trägt gleichermaßen zur Schönheit und Originalität des Gesamtklanges bei. Sehr hörenswert!"Review dated January 5, 2021 on Classical Music Blog ouverture
MusicWeb
"The musical narrative told here is [...] compelling and satisfying." Read the whole review by Claire Seymour here.
WDR 3
Ambarabà in the WDR 3 Tonart of August 24, 2020.
WDR 3
Interview with Negin Habibi in Tonart on May 7th 2020
Radio Klassik / Stephansdom
"Einundsechzig Saiten, das ergibt die Kombination von Mandoline, Gitarre und Harfe. Auf diesen lässt sich mehr oder weniger alles spielen."
CD des Tages auf Radio Klassik / Stephansdom am 27. März 2020
Music Web International
"I can appreciate sixty1strings’ desire to look to, and inspire and generate, the future; but having listened to and immensely enjoyed Ambarabà, I do hope that they look back too. The fine threads of a viola da gamba suite by Marais, or the intricacies of a Bach harpsichord fantasia, are surely ripe for the picking – or should that be plucking." Read the full review by Claire Seymour here on the Music Web website.